بازرگانی قهوه آفتاب جنوب

روست و پخش انواع دان قهوه و تجهیزات کافی شاپ

بازرگانی قهوه آفتاب جنوب

روست و پخش انواع دان قهوه و تجهیزات کافی شاپ

بازرگانی قهوه آفتاب جنوب

واردات انواع قهوه . نسکافه . دان قهوه . دستگاه های اسپرسو به صورت کلی و جزئی ارسال ب تمام نقاط ایران 09169006063❗..09306124048❗

بایگانی

تفاوت قهوه دارک رست و لایت رست در چیست؟

دوشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۵:۲۴ ب.ظ

 

تفاوت قهوه دارک رست و لایت رست در چیست؟

تصور کنید یک جلسه بسیار مهم دارید و می خواهید یک قهوه خوب برای مهمانانتان بخرید تا در مدت جلسه آنها را سرحال نگه دارد. به سراغ قهوه رست تیره می روید چون فکر می کنید کافئین بیشتری دارد. اشتباهی که دیگران می کنند شما نکنید. قهوه هر چه تیره تر باشد کافئین کمتری دارد پس برای اینکه همه را سرحال نگه دارید به جای قهوه دارک رست، قهوه رست روشن بخرید.

۳ تفاوت کلیدی بین دارک رست و لایت رست

 

  • طعم

یکی از دلایل تمایز قهوه با نوشیدنی های دیگر نحوه تولید آن است که به طور مستقیم بر طعم و رایحه آن تأثیر می گذارد.

کاشت و به عمل آوردن

ارتفاع، نوع و ترکیبات خاک، شرایط کاشت و روش به عمل آوردن همه بر کیفیت و عمق رایحه قهوه تأثیر میگذارد.

🌀رست کردن

پس از عملیات کاشت و برداشت و فرستادن قهوه به کارخانجات برای رست شدن، دانه های قهوه در دمایی بین ۳۵۶ تا ۴۴۰ درجه فارنهایت رست میشوند. این تفاوت درجه برای میزانهای مختلف رست شدن (روشن تا تیره) است. معمولاً این کار برای بدست آوردن بهترین طعمها انجام می گیرد. بهترین قهوه ها میتوانند در درجات مختلف بدست آیند. معمولاً فرآیند رست روشن و متوسط است که به قهوه طعمی ترش و شیرین میدهد. ولی این به این معنا نیست که رست تیره فاقد مرغوبیت است. قهوه هایی با رست متوسط و تیره طعمی شکلات مانند و شبیه مغزهای خوراکی پیدا می کنند.

🌀دم کردن

دم کردن و انواع آن نیز بر طعم و رایحه قهوه تأثیر میگذارد. روشی که برای دم کردن آن استفاده میشود و مراحل دم کردن آن طعم نهایی قهوه ه را مشخص می کند. بطور مثال قهوه آسیاب شده نرم پس از دم کشیدن طعمی تلخ تر دارد.

  • میزان کافئین

اکثراً فکر می کنند هر چه قهوه تیره تر باشد کافئین بیشتری دارد. اما واقعیت چیز دیگری است. اگر چه مقدار کافئین بین رست روشن و تیره  تفاوت چندانی ندارد ولی باید بدانیم رست روشن حاوی کافئین بیشتری است. معمولاً روغنها و کافئین  در حین عمل رست از آن خارج می شود. هر چه زمان رست طولانی تر شود کافئین بیشتری خارج میشود. پس اگر می خواهید کافئین کمتری مصرف کنید قهوه با رست تیره تر بخرید.

  • تکامل کشت و صنعت و تولید

یکی از کلیدی ترین تفاوتها میان قهوه دارک رست و لایت رست در کشت و صنعت قهوه با محصولی که میخواهند بدست آورند بوجود می آید. برخی از کارخانه های رست قهوه از قهوه های یک مزرعه و یک ناحیه خاص استفاده می کنند. بیشترین روشی که برای رست کردن استفاده می کنند روش رست روشن و رست متوسط است. این امر باعث می شود تا طعم آن با قهوه هایی که در شرایط دیگری کاشته و به عمل می آیند متمایز گردد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۱۵
قهوه افتاب جنوب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی