بازرگانی قهوه آفتاب جنوب

روست و پخش انواع دان قهوه و تجهیزات کافی شاپ

بازرگانی قهوه آفتاب جنوب

روست و پخش انواع دان قهوه و تجهیزات کافی شاپ

بازرگانی قهوه آفتاب جنوب

واردات انواع قهوه . نسکافه . دان قهوه . دستگاه های اسپرسو به صورت کلی و جزئی ارسال ب تمام نقاط ایران 09169006063❗..09306124048❗

بایگانی

اموزش تهیه قهوه دمی با سایفون

چهارشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۱:۱۶ ب.ظ

اموزش تهیه دم کردن قهوه با سایفون

سایفون یکی دیگر از قهوه‌ سازهای نسل سوم محسوب می‌شود و می‌توان با استفاده از آن همانند دیگر ابزارهای دم‌آوری قهوه از جمله V60، کلور، فرنچ پرس، آئروپرس و کمکس قهوه‌ای خوش طعم و عطر را تجربه کرد. تاریخچه ساخت این نوع قهوه ساز به سال ۱۸۳۰ کشور آلمان باز می‌گردد و سپس به کشورهای دیگر از جمله آمریکا و انگلستان صادر شد. در این مطلب برای دوستان طریقه دم کردن قهوه با سایفون را آموزش می‌دهیم.


 


مواد و تجهیزات مورد

  • قهوه ساز سایفون
  • ترازو دیجیتالی
  • ۲۰ الی ۳۰ گرم دونه قهوه
  • آسیاب قهوه
  • ۱ فنجون آب

روش دم کردن قهوه با سایفون

ابتدا آب را داخل مخزن پایینی دستگاه می‌ریزیم و شعله منبع حرارتی قرار گرفته در ز یر دستگاه را را روشن می‌کنیم تا آب کمی گرم شود. سپس محفظه بالایی را روی دستگاه می‌بندیم.
در مرحله بعدی دونه قهوه را به‌صورت متوسط آسیاب می‌کنیم. محفظه‌ی بالایی را در جای خود محکم کنید و شعله را زیاد کنید  تا آب به نقطه‌ی جوش برسد . هنگامی که آب به نقطه‌ی جوش رسید از فیلتر عبور کرده و وارد محفظه بالایی می‌شود و مقداری کمی از آن در محفظه پایینی باقی می‌ماند.

روش دم کردن قهوه با سایفون - فنجونت
روش دم کردن قهوه با سایفون

در این مرحله پودر قهوه را به‌آرامی به آب اضافه می‌کنیم و آن را هم می‌زنیم تا ترکیب یک‌دست شود. سپس شعله را کم می‌کنیم و مجددا ترکیب قهوه و آب را هم می‌زنیم. بعد از گذشت یک و نیم الی دو دقیقه شعله را خاموش می‌کنیم.

روش دم کردن قهوه با سایفون - فنجونت
روش دم کردن قهوه با سایفون

پس از خاموش کردن شعله، قهوه به آرامی از فیلتر عبور می‌کند و وارد محفظه پایینی می‌شود. این فرآیند حدود ۳ دقیقه طول می‌کشد. پس از این‌که قهوه به‌طور کامل در محفظه پایینی ریخته شد، محفظه بالایی را جدا می‌کنیم. قهوه را سرو کرده و داخل فنجون می‌ریزیم. نوش جان!!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۱۷
قهوه افتاب جنوب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی