بازرگانی قهوه آفتاب جنوب

روست و پخش انواع دان قهوه و تجهیزات کافی شاپ

بازرگانی قهوه آفتاب جنوب

روست و پخش انواع دان قهوه و تجهیزات کافی شاپ

بازرگانی قهوه آفتاب جنوب

واردات انواع قهوه . نسکافه . دان قهوه . دستگاه های اسپرسو به صورت کلی و جزئی ارسال ب تمام نقاط ایران 09169006063❗..09306124048❗

بایگانی

طرز تهیه قهوه ترک اصیل

يكشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۵:۵۳ ب.ظ

مواد لازم

  • قهوه جوش مخصوص (جِذوه)
  • پودر قهوه (با آسیاب ریز)
  • آب
  • شکر (در صورت تمایل)

برای تهیه قهوه ترک باید ابتدا قهوه مناسب این کار را تهیه کنیم. این قهوه به صورت کاملا پودری است. همچنین به قهوه جوش مخصوص این روش که به آن جذوه می گویند و به مقدار لازم آب نیاز داریم.

البته اگر تمایل داشته باشید میتوانید به آن شکر هم اضافه کنید. قهوه ترک در فنجان های مخصوص سرو می شود که کمی کوچکتر از فنجان های معمولی است. اما شما به ازای هر فنجانی که در منزل دارید از یک قاشق غذاخوری قهوه استفاده کنید. تصویر جذوه را در شکل زیر می بینید.

 

جذوه- قهوه جوش مخصوص تهیه قهوه ترک

جذوه- قهوه جوش مخصوص تهیه قهوه ترک

 

ابتدا آب سرد را درون جذوه می ریزیم. سپس آن را روی حرارت ملایم شعله قرار می دهیم و قهوه را به آرامی به آن اضافه می کنیم و آرام آن را هم می زنیم تا در آب حل شود. اگر آن را خیلی سریع هم بزنید ممکن است قهوه گلوله گلوله شود.

اگر تمایل به اضافه کردن شکر داشتید شکر را هم اضافه کنید و حدود 2 الی 3 دقیقه اجازه بدهید تا حرارت شکر را حل کند. از این جای کار به بعد تنها موضوع مهم برای داشتن یک قهوه ترک عالی زمان برداشتن آن از روی اجاق است.

بعد از چند دقیقه روی حرارت بودن کف نسبتا غلیظی روی قهوه تشکیل خواهد شد.

بعد از آن حباب های ریزی بر روی کف شروع به تشکیل شدن خواهد کرد که این موضوع نشان از جوشیدن قهوه دارد.

به محض آنکه اولین حباب ها را روی کف مشاهده کردید باید جذوه را از روی شعله بردارید زیرا جوشیدن زیاد قهوه ترک طعم اصیل آنرا از آن میگیرد. حال کف تشکیل شده روی قهوه را با قاشق در فنجان خود ریخته و سپس قهوه را به آرامی در فنجان بریزید.

قهوه ترک شما آماده است.

قهوه ترک شاید به زمان کمتری برای تهیه نیاز داشته باشد اما تجربه بیشتری را نسبت به بقیه روش ها می طلبد. قهوه دوست های قدیمی معمولا از طرفداران پروپا قرص قهوه ترک هستند و آن را با هیچ قهوه ای عوض نمی کنند. قهوه ترک از قهوه فرانسه غلیظ تر و از قهوه اسپرسو رقیق تر است و لایه ای از کف نسبتا غلیظ شناسنامه آن است.

قبل از نوشیدن قهوه ترک، معمولاً یک قلپ آب می خورند. این کار برای آن است که قبل از خوردن قهوه، مزه دهان را از بین ببرد تا نهایت لذت را از طعم قهوه ببرید.

از آنجا که در این نوع از قهوه، مقداری از آن در استکان ته نشین می شود، بنابراین فال قهوه را با فقط قهوه ترک می گیرند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۱۴
قهوه افتاب جنوب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی